Enrera
Orientacions per a la gestió econòmica
 

El que no s'ha de fer

  (Concreció d'aspectes d'una gestió irregular)
  • El pressupost no és anual ni únic.
  • Existeix una doble comptabilitat i s'utilitza diner en negre.
  • La comptabilitat no recull tots els ingressos i totes les despeses degudament agrupats.
  • La justificació de la gestió econòmica no recull fidelment la totalitat de la gestió de l'exercici pressupostari.
  • Imputació de despeses a exercicis posteriors.
  • Incorrecció formal d'alguns justificants (factures).
  • No s'arxiva la documentació establerta per a reflectir el desenvolupament de la gestió econòmica.
  • Es duen a terme modificacions del pressupost sense prèvia aprovació del consell escolar.
  • Apareixen ingressos i despeses sense els corresponents justificants (factures).
  • No apareix "l'autorització" de la despesa ni "l'ordenament" de pagament del director del centre. El director no conforma tots els justificants de despesa.
  • Es tenen comptes corrents no necessaris per a la gestió econòmica del centre i estan configurades amb "signatura indistinta".
  • Apareixen contractes formalitzats irregularment.
  • Es fan cobraments obligatoris als alumnes.
  • No s'aplica la previsió pressupostària i es comprometen despeses superiors al pressupost vigent.
  • Acceptació de donatius sense la prèvia acceptació per la consellera d'Ensenyament i del conseller d'Economia i Finances, requisit preceptiu per a la seva inclusió en el pressupost del centre i la seva consegüent gestió econòmica.
  • Contractació per part del director de personal docent i no docent.
   
 
Amunt