Enrera
Bloc E Primària
Formació en MAV en centres educatius
Imprimir
Pràctica EP5. Informem-nos !
   
Desenvolupament de la pràctica
   
Pràctica

QUÈ CAL SABER DEL DOCUMENT LA COMPETENCIA BÀSICA D’EDUCACIÓ AUDIOVISUAL

  1. Què és ?

    El document formula un primer nivell de concreció del que hauria de ser la Competència bàsica d’Educació Audiovisual, entesa com una part que s’integra dins de la Competència bàsica en Tecnologies de la Informació i de la Comunicació (TIC) . En aquest primer nivell es presenten els objectius mínims que haurien d’assolir els alumnes en acabar l’ensenyament obligatori.

  2. On el podem trobar ?

    Podem consultar el document accedint a l’adreça http://www.xtec.net/audiovisuals/competencies/index.html

  3. Quins són els objectius generals que defineix la Competència Bàsica? Consultem la pàgina 4 del document i llegiu els objectius generals i comenteu-los en grup.
  4. Quins són els àmbits que defineixen la Competència Bàsica ?

    Els objectius mínims a assolir s’han distribuït en tres àmbits o dimensions :   L’impacte històrico social: aproximació al coneixement de l’evolució dels mitjans de comunicació audiovisual i a la seva importància com a transmissor de valors. Comunicació audiovisual: identificació dels components bàsics de la comunicació audiovisual:qui produeix el producte, quin és el procés de producció, diferents categories de mitjans, elements que constitueixen el llenguatge audiovisual, representació que fan els mitjans de la realitat i l’impacte que tenen els mitjans sobre el públic. Alfabetització tecnològica: domini elemental de la tecnologia audiovisual de què disposen els centres.  

Intenteu relacionar cadascun dels objectius generals amb un d’aquests tres àmbits o dimensions.

OBJECTIUS
DIMENSIONS
1. Comprendre els missatges audiovisuals mitjançant l’adquisició de pautes d’anàlisi de les formes i dels continguts.
 
 2. Ser capaç de triar, de manera conscient, entre la gran diversitat de missatges audiovisuals que rebran diàriament. Esdevenir espectadors actius i intel·ligents.
 
 3. Conèixer els processos de construcció de la realitat mediatitzada i ser capaç de diferenciar la realitat de la seva representació mediàtica.
 
 4. Conèixer els codis del llenguatge audiovisual i saber-los utilitzar en comunicacions senzilles.
 
 5. Conèixer la dimensió socioeconòmica i els poders d’influència sociopolítics dels mitjans audiovisuals.
 
 6. Saber valorar la dimensió estètica dels continguts audiovisuals
 
 7. Utilitzar la tecnologia audiovisual com a mitjà d’expressió en les àrees d’aprenentatge.
 

 

   
 
Amunt