Enrera
Bloc E Primària
Formació en MAV en centres educatius
Imprimir

Pràctica EP121. Com ens organitzem?/ Per saber-ne més...

   
Atenció! Abans de realitzar la pràctica, caldrà executar el fitxer E121.exe
Aquest fitxer us permet crear, en el vostre ordinador, una carpeta anomenada mav\bloce, amb els fitxers necessaris per al desenvolupament de la pràctica.
 
Desenvolupament de la pràctica
   

Aquesta pràctica vol centrar-se en l'organització metodològica: racons, tallers, projectes... per assolir unes determinades competències bàsiques audiovisuals.

Per saber-ne més teniu a l'abast alguns documents que es van presentar i debatre al Congrés de Competències Bàsiques celebrat a Barcelona els dies 26 i 27 de juny de 2003, que us ajudaran a completar la informació sobre competències bàsiques.

 
Pràctica

Vegem ara quines formes d'organització escolar podem emprar per introduir l'Educació Audiovisual al nostre centre.

1) La transversalitat. Com ja hem vist quan parlàvem de l'Eix Transversal, l'Educació Audiovisual es pot relacionar molt fàcilment amb totes les àrees del currículum. La majoria dels continguts que s'acostumen a treballar a les àrees poden ser pensats des de l'alfabetització audiovisual. Així mateix, les imatges i els sons poden recolzar conceptes, clarificar-los i ampliar-los.

2) Espais audiovisuals específics: racons i tallers. L'organització de racons a l'aula és freqüent a l'Educació Infantil i al Cicle Inicial de Primària. Per tant resulta fàcil pensar en la creació de racons específicament pensats per parlar de les imatges i dels sons (el racó de les meves fotografies preferides, el racó dels sons, el racó de la televisió, etc) .

Pel que fa a les activitats relacionades amb la producció de missatges audiovisuals recomanem l'organització de tallers on poden participar alumnes de diferents nivells, dins d'un mateix cicle. és probable que moltes d'aquestes propostes tinguin el seu origen en el treball que es fa des de les àrees i es vehiculin a través dels tallers que són els espais.

Podeu veure exemples d'unitat de programació del Cicle Inicial i un altre del Cicle Mitjà d'un taller del CEIP Sant Martí d'Arenys de Munt

3) Els Projectes. El centre es pot plantejar un tema relacionat amb els mitjans de comunicació o sobre aspectes de llenguatge audiovisual com a projecte global, o com a centre d'interès. Hi a projectes de centre que treballen com a centre d'interès el cinema, les sèries de televisió, la fotografia, etc.

Us presentem l'experiència portada a terme pel CEIP Angeleta Ferrer de Mataró que treballa com a projecte L'EFECTE DE LA LLUM I EL LLENGUATGE FOTOGRÀFIC

 

 

 

 

DOCUMENTS PROPOSATS

 

Dominique Simone Rychen.La naturalesa de les competències clau. Una perspectiva interdisciplinària i internacional.

Jaume Sarramona i López. L'aportació de Catalunya a la identificació, gradació i avaluació de les competències bàsiques.

Pere Marquès i Graells, Ferran Ruiz i Tarragó. Les TIC a l'ensenyament obligatori.

 

 

 
Amunt