Enrera
Bloc E Primària
Formació en MAV en centres educatius
Imprimir

Pràctica EP113. Activitats Cicle Inicial.Comunicació audiovisual

   
Atenció! Abans de realitzar la pràctica, caldrà executar el fitxer E113.exe
Aquest fitxer us permet crear, en el vostre ordinador, una carpeta anomenada mav\bloce, amb els fitxers necessaris per al desenvolupament de la pràctica.
 
Desenvolupament de la pràctica
   

Aquesta pràctica vol mostrar activitats proposades per aquest cicle i amb les quals s'assoleix aquest àmbit de la competència bàsica.

Es tracta d'una mostra dels recursos didàctics que podeu utilitzar si voleu treballar aspectes relacionats amb la comunicació audiovisual a l'Educació Infantil i Cicle Inicial.

 
Pràctica

TÍTOL DE L'ACTIVITAT

OBJECTIUS

DESCRIPCIÓ

FONT

Fem un reportatge

Produir missatges audiovisuals senzills utilitzant diferents mitjans.

Realitzar un reportatge fotogràfic de l'escola per mostrar-ho a d'altres.

SAIP 2001-02

Primera sessió

Les parts del cos Associar sons amb imatges. Elaborar el material necessari per tal de poder crear activitats d'associació amb el Clic on es treballaran les correspondències entre imatge-so-grafia.

SAIP 2001-02

Cinquena sessió

El gat sense cua Observar i expressar les característiques essencials d'una seqüència, d'una escena o d'un curtmetratge. A partir del visionat de la pel·lícula treballar els continguts d'actituds, valors i normes de l'àrea del medi social. Guia Didàctica: El gat sense cua. Dep. Ensenyament-La Magrana
Angulació i punts de vista

Aprendre a mirar objectes des de diferents punts de vista.

Activitats adreçades a adonar-se com la utilització de diferents angles i punts de vista determina imatges amb intencionalitat diversa.

LLibre: " El vídeo: Estratègies i recursos didàctics".

Activitats sobre l'aprenentatge del vídeo com a mitjà (part1)

Pàgines: 38-41

Contes de bits! Descobrir l'existència de diversos mitjans i començar a intuir-ne les diferències. Escoltar contes a través de la ràdio.

SAIP 2001-02

Tercera sessió

Mirem amb lupa Aprendre a analitzar imatges observant els elements fonamentals que constitueixen el llenguatge audiovisual. Mirar amb lupa diferents objectes, per copsar la diferència que hi ha de mirar un element amb lupa o amb la vista.

LLibre: " Aprendre a mirar. Les primeres pases. Els audiovisuals a l'Educació Infantil".

Activitats en general. Pàgines 20-21

Treballar una sèrie de televisió: Pingu Descobrir els valors i contravalors que transmeten les sèries de dibuixos animats. Treballar aquesta sèrie de dibuixos animats.

LLibre: " Aprendre a mirar. Les primeres pases. Els audiovisuals a l'Educació Infantil".

Imatge en moviment

Pàgines:84-90

 

 

   
 
Amunt