Enrera
Bloc E Primària
Formació en MAV en centres educatius
Imprimir

Pràctica EP110. Activitats Cicle Mitjà. Impacte historicosocial

   
Atenció! Abans de realitzar la pràctica caldrà executar el fitxer E110.exe
Aquest fitxer us permet crear, en el vostre ordinador, una carpeta anomenada mav\bloce amb els fitxers necessaris per al desenvolupament de la pràctica.
 
Desenvolupament de la pràctica
   

Aquesta pràctica vol mostrar activitats proposades per aquest cicle i amb les quals s'assoleix aquest àmbit de la competència bàsica.

Es tracta d'una mostra dels recursos didàctics que podeu utilitzar si voleu treballar aspectes relacionats amb l'impacte historicosocial al Cicle Mitjà.

 
Pràctica

TÍTOL DE L'ACTIVITAT

OBJECTIUS

DESCRIPCIÓ

FONT

Realitat i ficció

Observar i reflexionar entorn els valors morals i de vida que ens arriben a través dels mitjans de comunicació.

Es presenten als alumnes dues imatges ben diferents que estan íntimament relacionades, les dues cares de la mateixa moneda, d'una notícia d'actualitat.

SAIP 2001-02

Segona sessió

Joquines òptiques Conèixer els principis que han fet possible la creació d'imatges en moviment. Es proposa construir un taumatrop i una llibreta animada, aquesta última utilitzant el programa Animation Shop.

SAIP 2001-02

Quarta sessió

La televisió a casa (1) Aprendre a seleccionar la programació de televisió. A partir de contes i fitxes de treball es treballa l'ús que fan del televisor els nostres alumnes.

Llibre: "Projecte televisió: de casa a l'escola. Família i televisió"

La televisió a casa( part 3)

Pàgines:81-89

Com viuen? Com vivim?

Observar i reflexionar entorn dels valors morals i de vida que ens arriben a través dels mitjans de comunicació.

Anàlisi de diferents sèries de televisió per comparar diferents estils de vida.

Llibre: "Projecte televisió : de casa a l'escola. Família i televisió"

Nosaltres i la televisió (part 1)

Pàgines: 113-118

Família neta i perfumada Aprendre a observar els elements bàsics d'un espot televisiu. A partir d'anuncis de neteja i higiene personal es fan un seguit de propostes sobre quina és la realitat dels alumnes en aquests temes.

Llibre: "Projecte televisió: de casa a l'escola. Família i televisió"

Televisió i hàbits (part 2)

Pàgines: 219-234

Joguines d'anunci Comparar les propietats i característiques dels objectes reals amb la seva representació gràfica, especialment en publicitat. A traves d'un joc "Joc i joguines" fer tota una sèrie d'activitats.

Llibre: "Projecte televisió: de casa a l'escola. Família i televisió"

Televisió i hàbits (part 2)

Pàgines: 191-206

 

 

   
 
Amunt