Enrera
Bloc E Primària
Formació en MAV en centres educatius
Imprimir

Pràctica EP108. Experiències. Impacte historicosocial

   
Atenció! Abans de realitzar la pràctica caldrà executar el fitxer E108.exe
Aquest fitxer us permet crear, en el vostre ordinador, una carpeta anomenada mav\bloce amb els fitxers necessaris per al desenvolupament de la pràctica.
 
Desenvolupament de la pràctica
   

Aquesta pràctica mostra algunes de les experiències realitzades en diferents centres educatius amb les quals s'assoleix aquesta dimensió.

 
Pràctica

1.Què planteja la dimensió " Impacte historicosocial" ?

En aquesta dimensió es planteja que els nois i noies han de conèixer l'evolució dels mitjans de comunicació i la influència que exerceixen sobre la nostra vida diària.

2. Quins són els objectius generals d'aquesta dimensió?

. Conèixer l'evolució històrica dels mitjans de comunicació audiovisual.

. Reconèixer l'impacte que la tecnologia audiovisual té sobre la nostra vida quotidiana, i com modifica els hàbits de consum, culturals, etc.

. Tenir consciència de la influència que tenen els mitjans de comunicació audiovisual en la transmissió de valors i ideologies.

 

3. Quines competències d'aquest àmbit ha d'assolir l'alumnat?

Tenint en compte aquests aspectes creiem necessari que l’alumnat, en acabar el seu aprenentatge obligatori, sigui capaç d’assolir aquestes competències:

 

.
CONCEPTES PROCEDIMENTS ACTITUDS
• Conèixer els avenços tecnològics que han sorgit al llarg de la història i que han contribuït a l'actual configuració dels MAV.

• Ser conscient de l'impacte i la influència que exerceixen els MAV sobre la nostra vida quotidiana, econòmica, cultural i sobre el medi ambient.

• Ser conscient que els MAV són transmissors d'ideologies i de valors.

 

• Identificar els diferents MAV.

• Experimentar alguns dels principis tecnològics que han fet possible l'aparició d'aquests mitjans (principis fotogràfics, principi de la persistència retiniana, etc.).

• Enumerar els mitjans que més utilitzem exposant l'ús que en fem (informar-nos, entretenir-nos, aprendre coses).

• Expressar els efectes que ens provoquen els missatges que rebem a través dels mitjans (alegria, por, plaer, etc.).

• Analitzar els missatges que ens arriben a través dels diferents mitjans i observar quina influència poden tenir sobre la nostra vida quotidiana.

• Classificar diferents productes audiovisuals segons el públic a qui s'adrecen.

• Analitzar els valors que transmeten els missatges publicitaris, les pel·lícules, els programes informatius, etc.

• Valorar la importància dels avenços tecnològics en la configuració actual dels MAV.

• Actuar de manera responsable en l'ús racional dels MAV coneixent les seves possibilitats però també les seves limitacions.

• Actuar críticament davant els missatges que ens transmeten els MAV i discriminar els valors que se'n deriven.

 

4. Experiències que il·lustren l'assoliment d'aquestes competències.

TÍTOL DE L'EXPERIÈNCIA CENTRE COMPETÈNCIA
Saps on és?

 

CEIP Bordils

 

Experimentar alguns dels principis tecnològics que han fet possible l'aparició de la fotografia.

Fa molt de temps.

 

CEIP Sant Josep de Calassanç

 

Expressar els efectes que ens provoquen els missatges que ens arriben a través dels mitjans de comunicació.

 

 

   
 
Amunt