|
||||||
![]() |
||||||
Pràctica EP104. L'Educació artística:visual i plàstica | |||||
![]() |
Abans de realitzar la pràctica, caldrà
executar el fitxer E104.exe Aquest fitxer us permet crear, en el vostre ordinador, una carpeta anomenada mav\bloce, amb els fitxers necessaris per all desenvolupament de la pràctica. |
||||
Desenvolupament de la pràctica | |||||
L'objectiu fonamental d'aquesta pràctica és ser capaç de diferenciar entre la realitat i les imatges que intenten representar-la. | |||||
![]() |
Caldrà fer una fotografia per a cadascun d'aquests objectes. Es tracta de fer un primer pla de cada objecte de manera que el resultat sigui el més realista possible, per aquest motiu caldrà escollir molt bé l'angle de visió més adequat per tal de no obtenir una imatge distorsionada. Proposem una llista possible d'objectes a fotografiar: - Un fregall d'alumini - Una pastilla de sabó - Un trosset de cotó - Un xiulet - Una ampolla de colònia Una vegada obtingudes les fotografies proposem les següents activitats: 1.a. Identificació Mostrem una imatge i preguntem : Què és ? De ben segur que la resposta serà : "és un fregall, és una pastilla de sabó, etc." És el moment d'introduir la reflexió presentant els objectes reals. Tornem a mostrar les imatges i preguntem: "Si t'haguessis de rentar les mans amb què ho faries?" 1.b. Exploració sensorial Manipulem els objectes reals i observem: - Quina forma té ? - De quin color és? - Quina mida té? - Quin és el seu tacte? - Fa olor? - Sona ? - Quin gruix té? Identifiquem també els òrgans que ens permeten descobrir aquestes característiques. 1.c. Comparació Establim les diferències fonamentals entre l'objecte real i la seva representació icònica. Exemple: comparació entre la pastilla de sabó i la seva representació fotogràfica
Una vegada feta aquesta comparació podem tornar a la pregunta inicial. Mostrem la fotografia de la pastilla de sabó i preguntem : Què és això? Evidentment, la resposta haurà de ser : és una fotografia d'una pastilla de sabó.
|
||||
![]() |
|||||