Enrera
Bloc E Primària
Formació en MAV en centres educatius
Imprimir
Pràctica EP103. L'Educació artística: música
   
Desenvolupament de la pràctica
   
Pràctica que treballa el reconeixement de la banda sonora musical d'una pel·lícula o d'una sèrie televisiva.

L'objectiu d'aquesta pràctica és demostrar la importància dels efectes sonors en el desenvolupament de la narració fílmica.

 
Pràctica

1."Llegim el so"

Per portar a terme aquesta pràctica recomanem treballar a partir de la pel.lícula "El gat sense cua" que trobareu a tots els CRP.

Iniciem l'activitat passant uns minuts de la pel·lícula "El gat sense cua" , però sols el so, és a dir, sense veure les imatges. L'única consigna que es dóna és que "llegeixin el so".
Minutatge: Del minut 1;26 al 4:01 (duració: 2: 35 minuts).


Mentres escolten aquest sons cal que els alumnes vagin fent en un full, el llistat de tot allò que senten. Després els donarem aquesta graella perquè omplin, tot "llegint" de nou el fragment seleccionat.

 

QUÈ ESCOLTES? QUÈ CREUS QUE PASSA? ON CREUS QUE PASSA?
     



Un cop fet això es pot iniciar una posada en comú, on cada un expliqui què ha sentit i què ha entès, o suposem que passa. És possible que alguns només destaquin la música, altres potser destacaran els diàlegs o els efectes sonors. El més important és que s'arribi a entendre que el so, especialment la música i els efectes sonors, són elements fonamentals en una pel.ícula perquè serveixen per remarcar, aclarir, donar dramatisme, crear atmosferes determinades (por, angoixa, alegria...) etc.
Probablement, revisant el que cadascú ha interpretat, la conclusió final serà que, tot i que hi hagi aspectes coincidents també hi haurà històries diferents partint d'uns sons que hem escoltat, tots per igual. Amb el visionat complet, so i imatge, del fragment de pel·lícula, acabem aquesta activitat.

2. " Escoltem les imatges"

Per portar a terme aquesta pràctica recomanem treballar amb la película "Sara, Sara!" que trobarem a tots els CRP.

En aquesta segona part de la pràctica veurem un fragment de la pel·lícula "Sara, Sara! ", però sols les imatges, és a dir, sense so. Volem fer el mateix que en la primera part, però ara intentant recollir tot allò que ens diuen les imatges. Es pot fer en un llistat, un cop fet el primer visionat, o també en una graella tipus.
Minutatge: del minut: 1:48 al 7:30 (duració: 5:52 minuts)


QUÈ VEUS ? QUÈ CREUS QUE PASSA? ON CREUS QUE PASSA?

 

 

 

 

   


Finalment tornarem a veure la mateixa seqüència però ara completa, és a dir amb imatge i so. Traurem les conclusions oportunes.

   
 
Amunt