La pràctica
pretén demostrar com es pot fer l'observació indirecta de
les característiques dels objectes, éssers o fenòmens
mitjançant fotografies i recursos tecnològics. Es tracta de
veure quin ús podem fer dels recursos audiovisuals en l'observació
de l'entorn natural més proper: éssers vius i éssers
inerts.
1. Seleccioneu els temes que us interessa treballar. Dividiu el grup-classe
en tants grups de treball com temes. Cada grup s'encarregarà de
realitzar les fotografies necessàries per il.lustrar el seu tema.
Per fer les fotografies hauran de tenir en compte què volen mostrar
i com. Si per exemple es tracta de mostrar diferents tipus de fulles,
caldrà emprar plans propers (primers plans) En canvi si el que
volem és mostrar paisatges o diferenciar arbres caldrà utilitzar
plans llunyans(plans sencer o plans generals). Una vegada preses aquestes
decisions passarem a fer les fotografies amb la Mavica o amb un altre
tipus de càmera.
Com a mostra podem mirar els següents exemples:

|
Element de
la Natura:
Pla seleccionat:
Detalls que s'observen: |

|
Element de
la Natura:
Pla seleccionat:
Detalls que s'observen:
|

|
Element de la Natura:
Pla seleccionat:
Detalls que s'observen:
|

|
Element de la Natura:
Pla seleccionat:
Detalls que s'observen: |
2. Analitzeu-ho a l'ordinador fent ús del programa editor d'imatges
(Recordeu que s'ha treballat en el bloc B)
3. CD-ROM del cos humà, animals, parcs naturals (Delta de l'Ebre)
4. Visionat de vídeos de Natura fent referència especial
a la tipologia de plans emprats per ensenyar-nos les imatges que hem vist.
|