D177: Dibuix lineal amb l'ordinador (QCAD)

Mòdul 6: Acotacions i ombrejats

Ombrejats

Barra d’eines CAD:

Menú: Dibuixa - Ombrejat

Ordre: ombrejat

Descripció: Omple una àrea tancada per entitats existents amb un patró d’ombrejat o color sòlid.

Procediment:

1. Prepareu les entitats que defineixen l’àrea d’ombrejat per tal que formin un contorn tancat, de manera que una entitat s’ha de connectar amb la següent.
  2. Executeu l’acció d’ombrejat.
  3. Seleccioneu el contorn que vulgueu omplir.
  4. Cliqueu el botó de la fletxa dreta de la barra d’eines CAD per continuar. Es mostrarà un diàleg per a les opcions Ombreja. Escolliu un patró d’ombrejat, factor d’escala i angle de rotació per al patró d’ombrejat. Si voleu omplir l’objecte amb un color sòlid en comptes del patró, activeu la casella de selecció “Ombrejat sòlid”.
  5. Cliqueu D’acord per procedir amb l’ombrejat. Depenent de la complexitat del contorn i del factor d’escala del patró escollit, crear l’ombrejat pot trigar una mica.
Les illes s’ombrejaran dins els contorns si no són seleccionades.

Figura 114: Preparació de les entitats del contorn.

Figura 115: Les illes seleccionades no s'ombrejaran.

Figura 116: Selecció de patró d'ombrejat.