| |
PLANTILLA PER A L'ELABORACIÓ
D'UNA PRÀCTICA DE LABORATORI I ICONES PER IDENTIFICAR-NE LES DIFERENTS
PARTS |
| |
|
| |
|
| |
Títol |
|
|
|
 |
Introducció |
| |
Fonaments teòrics i /o justificació de l'experiència
|
| |
|
| |
Objectius |
| |
|
| |
- Objectiu primer
- Objectiu segon, etc. (cal procurar que siguin un o molt pocs i molt
concrets)
|
| |
|
 |
Material i equipament |
| |
|
| |
|
Equipament MultiLog
- Llista del material necessari
|
Material de laboratori
- Llista del material necessari
|
|
Fotografia o dibuix il·lustratiu, si és pertinent
|
Fotografia o dibuix il·lustratiu, si és pertinent
|
|
| |
|
 |
Plantejament d'hipòtesis
i disseny de l'experiment |
| |
|
| |
Identificació de les variables de l'experiment
(independent i dependent), etc.
Formulació de les possibles hipòtesis prèvies.
Formulació del problema. Plantejar el problema en forma de pregunta
(ho pot fer l'alumnat o bé ja pot venir donat).
|
| |
|
 |
Procediment |
| |
|
| |
Muntatge de l'experiència
|
| |
|
| |
Configuració de l'equip
|
| |
|
| |
1. Configuració del MultiLogPRO
|
| |
|
| |
2. Configuració del MultiLab
|
| |
|
 |
Enregistrament i
transformació de dades |
| |
|
| |
Captació de dades |
| |
|
| |
Activitat per captar dades amb els sensors un cop ja està tot
configurat.
|
| |
|
| |
Transformació de les dades (si
cal) |
| |
|
| |
Tractament de les dades obitngudes, generalment en forma de gràfiques.
|
| |
|
| |
Anàlisi de les dades |
| |
|
| |
Anàlisi i valoració de taules i gràfics
obtinguts.
Observacions sobre els gràfics i les dades.
|
| |
|
 |
Conclusions experimentals |
| |
|
| |
Afirmacions que es poden fer a partir de les dades
transformades, ja sigui gràficament o analíticament.
Si cal, es plantejaran les qüestions que es
considerin pertinents per guiar l'alumnat.
|
| |
Solució i interpretació
teòrica |
| |
|
| |
Activitat de validació o refutació
de les hipòtesis inicials, en el cas que se n'hagin plantejat.
Si cal, es plantejaran les qüestions que es
considerin pertinents per guiar l'alumnat i donar resposta a les preguntes
i hipòtesis plantejades inicialment.
|
|
|
| |
Comunicació |
| |
|
| |
Proposta de redacció
d'una pràctica.
A partir del guió de la pràctica, redacteu
un informe de l'experiència, tot seguint les instruccions en cursiva,
i que consti de:
- Títol (d'acord amb el fenomen que estudieu)
- Introducció (de què parlareu i per
què)
- Problema (preguntes que es volen respondre
amb l'experiència)
- Hipòtesis (resposta provisional a
les preguntes-problema).
- Disseny de l'experiència o muntatge de l'experiència
(materials i aparells que heu fet servir i
com els heu disposat)
- Configuració de l'equip (com heu
de preparar l'equip de captació de dades)
- Procediment (quins passos seguiu
per arribar a captar les dades)
- Registre i transformació de dades (quines
dades enregistreu i com les transformeu
ja sigui gràficament i /o analíticament)
- Conclusions experimentals (a partir
de la transformació de dades responeu les
preguntes plantejades i defenseu o negueu les hipòtesis
inicials)
|
| |
|
| |
Aplicació dels resultats
i ampliació de coneixements |
| |
|
| |
Només si és pertinent.
|
| |
|
 |
| |
|
| |
Altres icones |
| |
|
 |
Riscos, gestió de residus, etc. |
| |
|
 |
Atenció. Aquesta
icona indica suggeriments, comentaris i idees complementaris a la documentació
i a les pràctiques de cada mòdul. |
| |
|
 |
Informació.
Informació addicional i aspectes tècnics que cal tenir en
compte referents a l'activitat que s'està realitzant. |
| |
|
| |
|
 |
| |
|