L’objectiu d’aquesta pràctica és presentar els diferents tipus de suports o scaffolds.
Una bastida és una estructura temporal que s’utilitza per ajudar l’alumnat a actuar amb una destresa superior a la que realment disposa. Les bastides s’inclouen dins l’apartat del procés segons les necessitats per anar fent accessibles els objectius.
Un suport pot servir per a:
Són especialment útils quan el format del producte final ha de seguir unes convencions determinades per a la seva publicació. Els suports es poden classificar de dues maneres, que poden ser perfectament complementàries:
1. Segons el moment del treball al qual van destinats. Seguint la proposta de Bernie Dodge:
1.1 Suports per al moment de la recepció de la informació
Aquests suports són ajudes que podeu proporcionar als alumnes amb les
fonts que poden utilitzar en començar el treball. Serveixen per dirigir
la seva atenció vers allò que és important i l’ajudem a organitzar-se i
a registrar allò que perceben.
1.2 Suports per al moment de la transformació de la informació
Aquests suports s’han de proporcionar en el moment que els alumnes
estan transformant la informació que han obtingut en diferents fonts.
Aquests suports preveuen l’estructuració de la informació.
1.3 Suports per al moment de la producció
Aquests suports es faciliten a l’alumnat quan realment ha de produir
alguna cosa observable que serveix per demostrar allò que han après.
Són especialment útils quan la forma que ha de tenir el producte ha de
seguir les convencions d’un format determinat o gènere de publicació o
de presentació.
2. Segons la tipologia de suport, és una proposta de WebQuestCat
Exemples:
A les WebQuests següents, identifiqueu els suports que inclouen: Descobrim Collserola, de C. Castillo, F. Alegre i F. Domingo
Històries viscudes/Històries de vida, de Pepa Rocha i altres
Curiositats científiques de la vida quotidiana, d'Anna Casamitjana
Ramon Llull: un viatge a la literatura del segle XII, d'Àlex Gimeno