|
||||||||||||
![]() |
||||||||||||
Pràctica MP3. A qui pertanyen alguns mitjans? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Pertinença: lligams econòmics i ideològics. A través dels diferents canals, tenim a l’abast, doncs, gran quantitat de mitjans. Cada un d’ells amb unes característiques concretes que fan referència a diferents aspectes:
Existeixen també dins de cada mitjà altres condicionants relacionats amb qüestions ideològiques i econòmiques. La majoria tenen com a última finalitat obtenir guanys econòmics o bé difondre determinades visions de la realitat, d’acord amb certs col·lectius socials o polítics. La complexitat i la gran despesa econòmica que suposa crear i mantenir un mitjà, fan que això no sigui possible, si no hi ha al darrera un grup econòmic potent, privat o públic, que el sustenti. Molts d’aquests grups que tenen interessos amb diferents mitjans de comunicació, en tenen també amb altres tipus d’activitats econòmiques. Alguns d’aquests grups són: Prisa, Telefónica, Correo, Zeta, Godó... Amb l’ajuda del formador, consulteu a Internet els diferents webs d’aquests grups a través d’un cercador, per tal de veure els diferents tipus d’activitats a què es dediquen cada un d’ells.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Desenvolupament de la pràctica | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Qüestions per respondre:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||