|
||||||||||||
![]() |
||||||||||||
Pràctica MP15. Triem i remenem | |||||||||||||||||||||||||
|
El cinema com a recurs. Al llarg de la seva història el cinema ha tractat tot tipus de temàtiques dins dels seus diferents estils. Si fem una ullada als títols de les pel·lícules basades amb fets històrics, per exemple, trobarem que la majoria han estat tractats des de diferents perspectives. Ens trobem doncs, amb un mitjà molt aprofitable per treballar qualsevol aspecte relacionat amb el nostre passat, present i fins i tot futur. L’apropament a la natura, el coneixement de costums, fets i valors de pobles, els conflictes humans individuals i col·lectius... centenars de temes situats en diferents contextos i espais cronològics, ens poden donar un cop de mà d’allò més valuós, en la millora dels processos d’aprenentatge dels nostres alumnes. Per què aquest recurs? El llenguatge audiovisual del cinema és especialment potent i capta poderosament l’atenció de l’espectador. La força de les imatges, el so, el color, el moviment, la trama narrativa i el ritme, el fan un instrument idoni per plantejar-nos la seva incorporació en el treball d’un determinat tema a l’aula. Aquesta incorporació pot contemplar utilitzar una pel·lícula o un fragment de pel·lícula amb diferents funcions:
|
||||||||||||||||||||||||
Desenvolupament de la pràctica | |||||||||||||||||||||||||
![]() |
|
||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||