|
||||||||||||
![]() |
||||||||||||
Pràctica MP11. Revistes i especialització temàtica | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Un públic per a cada mitjà i un mitjà per a cada públic. Quan comprem assíduament un diari o una revista, és perquè s’estableix una identificació per part nostra amb alguna de les característiques, determinants per a nosaltres, que el conformen,. Les raons d’aquesta elecció són variades i a cops es solen donar conjuntament: ideològiques (coincidim amb l’orientació de bona part dels seus continguts), estètiques (el seu format de presentació ens captiva), gustos (toca temes que per a nosaltres resulten interessants), econòmiques (el seu preu ens és assequible)... El món dels mitjans impresos (diaris, revistes...) ha estat fins ara un dels més clars exemples de la gran varietat de productes que hi pot haver al mercat, amb temàtiques generals o específiques, i adreçats a determinats públics pensant en la seva edat, sexe, nivell social..., fins al punt que sembla difícil pensar que puguin resultar rendibles econòmicament. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Desenvolupament de la pràctica | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Us proposem, a continuació un exercici d’anàlisi d’aquests productes. El que teniu a la taula és un petit llistat de revistes, la major part de les quals està especialitzada en un tema concret. El nom d’una revista ja sol dir bastant sobre la seva temàtica i ens indica el seu públic potencial. Juguem a endevinar-ho. Heu d’endevinar, doncs, la seva temàtica i el públic al qual suposadament s’adreça. Si teniu algun dubte, podeu consultar la seva adreça web per tal d’intentar confirmar les vostres impressions.
Feu, finalment, una posada en comú per veure si hi ha moltes divergències. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||