|
Exercici
1 |
|
|
|
L'exercici
consta en treballar unes activitats on line utilitzant ulleres que simulen
dos tipus de patologies visuals, (camp visual redüit, i visió
borrosa), repondre a les qüestions de la taula que adjuntem sobre les
dificultats en que us heu trobat davant de l'ordinador usant les ulleres,
i intentar així possar-se en el lloc d'una persona amb discapacitat
visual que treballa amb l'ordinador.
|
|
- Elaboració o creació d'ulleres
de simulació:
- Consultar el document
ulleres.doc on teniu un parell de dibuixos per poder imprimir
i realitzar unes ulleres que simulin problemes visuals. Es poden
imprimir, i damunt d'una cartulina retallar la forma de les ulleres.
El primer exemple, imita un problema de camp visual reduit. Per
poder simular la visió borrosa, hi ha la opció d'imprimir
el seguent dibuix, i buidar l'interior. En el seu lloc, enganxar
un paper tipus el que s'utilitza per forrar llibres.
- Una altra opció seria
comprar unes ulleres econòmiques i en el vidres adherir el
que hem imprès del document per fer la simulació del
camp visual reduït, i en unes altres ulleres enganxar el paper
de forrar llibres (aironfix) per simular la visió borrosa.
|
|
A continuació
entrar a la pàgina www.edu365.com,
anar a Infantil, i amb les ulleres posades entreu a les següents
activitats per realitzar-les. A continuació respondre la taula
que us presentem. Podeu enviar una taula per activitat.
-
Paraules
- Activitats Diccionari DIDAC (Seleccionar
segons el nivell dels vostres alumnes). Entreu a La paraula perduda.
- Tangram
|
|
|
Simulació
Baixa visió- reducció camp visual |
Simulació
Baixa Visió - visió borrosa |
Nom
de l'activitat |
Nom: |
Nom: |
Rastreig
de la pantalla |
-Dificultats que heu trobat:
-Què heu fet per compensar:
|
-Dificultats que heu trobat:
-Què heu fet per compensar:
|
Objectes |
-Tamany:
-Perfil: -
Superposició entre ells
|
-Tamany:
-Perfil:
-Superposició entre ells
|
Tipus
i tamany de lletra |
Tipus:
Tamany:
|
Tipus:
Tamany:
|
Interacció
amb el programa |
-Dificultats:
-Com heu resolt la interacció:
|
-Dificultats:
-Com heu resolt la interacció:
|
Recursos
sonors |
-Presenten o no?
-Ajuden o no?
|
-Presenten o no?
-Ajuden o no?
|
|
|
Anàlisi
Rastreig de la pantalla:
en
el cas de baixa visió anotar les dificultats que s'han trobat en
cada cas i a continuació per aquella aplicació en concret
quines millores creieu que es podrien fer per facilitar la localització
de l'activitat pròpia. |
|
Objectes:
ens referim al tamany, al seu perfil, i a la superposició entre ells. |
|
Tipus
i tamany de lletra: analitzar
si el tamany i l'estil pot afavorir la lectura. |
|
Interacció
amb el programa:
quines dificultats heu trobat per poder realitzar l'activitat, i què
se us acut per poder millorar-la. |
|
Recursos
sonors: si
en tenen o no, i en cas que sí, veure de quina manera ens ajuda per
al desenvolupament de la tasca. |
|
|
|
Exercici
2 |
|
|
|
Reenvieu la taula
resum de la pràctica 2. |
|
|
|
|
Superposició
elements |
Interpretació
correcta de l'escena |
Temps
en l'execució de l'activitat |
Contrast
figura/fons |
Afectació
del camp visual central |
|
|
|
|
Visió
borrosa |
|
|
|
|
Pèrdua
parcial |
|
|
|
|
Afectació
del camp visual perifèric |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
|
|
|