Enrera
Mòdul 4
Avaluació d'infantil i primària amb el WinPri
  Pràctica
1
2
3
4
5
   
Exercicis
Exercicis
 

L'objectiu d'aquesta pràctica és aprendre a avaluar pel sistema d'ofertes de continguts o directament per alumnes.

Aquesta pràctica, per facilitar la feina, es realitzarà directament des del mòdul Primària del programa WinPri. La pràctica 4 d'aquest mòdul ja es treballarà des del disc del professor.

   
 
   
Desenvolupament de la pràctica
   
  1- Avaluar per ofertes
   
 

L'opció d'avaluar per ofertes permet visualitzar tots els alumnes que tenen assignada una mateixa oferta.

Histo.: obre una finestra amb l'historial de l'avaluació de l'oferta de l'alumne/a activat.

Previ: possibilitat d'imprimir qualsevol dels llistats definits.

Detall: visualització d'informació complementària de l'oferta a la part inferior de la finestra.

Oferta: selecció de l'oferta que es vol avaluar.

Aval.: selecció de l'avaluació segons el calendari. Pot limitar-ser al nivell o a tot el cicle.

Faltes: permet visualitzar les columnes d'incidències prèviament definides des del mòdul Incidències.

Ordre: presenta l'ordenació dels alumnes alfabèticament o per grup classe.

Qualif.: visualitza les columnes de qualificació.

Obs.:permet visualitzar les columnes d'observacions.

Per facilitar la visió de la graella, els diferents blocs de la capçalera poden amagar-se segons convingui amb els botons Selecció i Veure.

La combinació dels diferents botons permet una visualització molt personalitzada de la finestra, que s'adapta a les necessitats dels diferents usuaris.

   
Pràctica
  • Obriu el menú Fitxers/Avaluar per ofertes.
  • Seleccioneu el Nivell 1r A; activeu la casella Del grup i l'Oferta de llengua catalana i literatura (CAT_1).
  • Activeu el botó Qualif. Observeu els canvis que es produeixen a la pantalla.
  • Comproveu que el botó Obs. estigui desactivat.
  • Avalueu els tres primers alumnes de la llista segons les Taules de valors definides (A, B, C i D).
  • A la columna d'àrea CAT_1 (de color blau) avaluareu segons la nomenclatura oficial PA i NM.
 

  • Situeu ara el cursor a la darrera columna Obs. butlletí.
  • Cliqueu dins de la cel·la del primer alumne/a.
  • Premeu el botó dels tres punts que acaba d'aparèixer.

  • Escriviu un text sobre el desenvolupament de l'aprenentatge de l'alumne/a. Per sortir de la finestra, premeu el botó .
   
  2- Entrada de frases
 

El procés d'avaluació presenta la possibilitat d'incloure frases, prèviament redactades, incloses als bancs, a l'informe d'un alumne/a.

   
Pràctica
  • Obriu el menú Fitxers/Avalua per ofertes.
  • Seleccioneu el Nivell 1r B i l'Oferta de la primera UP de llengua catalana i literatura (CAT_1). Activeu la casella Del grup. D'aquesta manera, només apareixeran els alumnes d'aquest nivell.
  • Situeu-vos a la columna Nro. esp, sobre el primer alumne/a.

  • Escriviu el número 5 i premeu Retorn. Comprovareu que la frase s'ha incorporat a la columna següent. Repetiu-ho amb el número 10.
  • Reescriviu de nou el número 5, comproveu que ara ha desaparegut. Aquesta és la manera més fàcil de desassignar una frase que s'ha introduït

Opcionalment, es poden consultar les frases al mateix temps que es van assignant a cada alumne/a.

  • Situeu el cursor sobre la cel·la de la columna següent i premeu el botó dels tres punts.

  • Des d'aquesta finestra, podeu llegir i seleccionar les frases que vulgueu.
  • Amb aquest sistema més transparent, acabeu d'avaluar les diferents UP de llengua del primer alumne/a de la llista, assignant un mínim de 2 frases a cada UP.

Alguna vegada s'introdueix alguna frase estàndard a tots els alumnes. En aquests casos, hi ha un sistema més ràpid d'introduir la numeració de les frases.

  • Torneu a la primera UP de llengua catalana i situeu el cursor sobre el text Nro. esp i premeu el ratolí quan la fletxa aparegui en negreta i vertical.

  • Escriviu el número 1 i premeu OK. La frase ha quedat inserida a tots els alumnes del nivell seleccionat.

Si llegiu atentament el text de la finestra, observareu que hi ha altres aplicacions.

   
  3- Conversió de frases en observacions
 

El procés d'avaluació presenta la possibilitat de convertir frases en observacions. A la pràctica això significa la possibilitat de canviar, combinar o ampliar qualsevol de les frases que estan incloses al banc.

   
Pràctica
  • Seguint amb l'avaluació anterior, accediu a la UP de Comprensió de l'àrea de llengua catalana i literatura del nivell de 1r B. El botó Qualif. ha d'estar desactivat, i el botó Obs. activat.
  • Situeu el cursor, dins la fila del primer alumne/a, a la cel·la corresponent a la columna de les Obs. esp., tot activant el botó dels tres punts.
  • Apareix una nova finestra que té accés a tot el banc de frases; activeu les dues primeres frases i premeu el botó .
  • Des d'aquesta nova finestra, modifiqueu el redactat de les frases. Per acabar i tornar a la finestra inicial d'avaluació, premeu el botó . Opcionalment, també es pot tornar al banc de frases si premeu Observ.
   
  4- Avaluar per alumnes

Una altra manera d'avaluar és fer-ho alumne/a per alumne/a. La pantalla conté moltes de les característiques ja descrites a l'avaluació per ofertes.

 

Algunes altres característiques de l'avaluació per alumnes són:

Càrrega: carrega a l'expedient de l'alumne/a totes les ofertes que no requereixen assignació.

Refondre: permet donar d'alta ofertes que no consten al currículum.

Final de cicle: accedeix a la pantalla que conté les dades del final de cicle.

UP: amaga les unitats de programació.

Oficials: selecciona únicament les ofertes oficials.

   
 
Amunt