![]() |
|
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
La finalitat d'aquest curs és familiaritzar-se
amb l'Interactive Phisics, aprendre a fer simulacions que visualitzin
diferents fenòmens físics, fer mesures i representacions
gràfiques. Aquestes simulacions estan orientades a la seva aplicació
en les matèries de la física i la mecànica del batxillerat,
fonamentalment. Les simulacions en el vessant més qualitatiu es
poden aplicar a l'ESO.
Els objectius del curs són:
|
|||||||||||||||||
Format
|
|||||||||||||||||
Per seguir aquest curs podeu optar entre:
|
|||||||||||||||||
Estructura | |||||||||||||||||
La durada del curs és de 60 hores, distribuïdes en 45 hores per als mòduls i 15 hores per a la realització del projecte. En cada mòdul es proposen diversos exercicis que s'hauran de lliurar periòdicament al tutor, segons el calendari establert. La compleció del curs requereix la realització d'un projecte individual. Els mòduls són:
|
|||||||||||||||||
Requeriments | |||||||||||||||||
Per fer aquest curs es requereixen uns coneixements i unes destreses bàsiques en el domini de l'entorn Windows. És a dir, convé estar familiaritzat amb operacions com crear carpetes, copiar fitxers, retallar i enganxar, instal·lar programes, navegar per Internet, enviar correu electrònic... Els materials d'aquest curs s'han dissenyat per treballar-se amb el programa Interactive Physics, enviat amb les aules del batxillerat científic i poden ser visualitzats amb els navegadors Netscape i Internet Explorer (versió 4 i superiors), i amb les opcions Javascript i Cookies activades (eines disponibles al CD-ROM Materials de formació). Els requeriments mínims del sistema són:
|
|||||||||||||||||
Icones i elements de navegació | |||||||||||||||||
Les icones utilitzades són: | |||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Els elements de navegació són: | |||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Tutoria | |||||||||||||||||
A cada participant se li assigna un tutor o una tutora que l'assessorarà i l'orientarà en el treball dels diferents mòduls. L'alumnat pot formular les consultes i preguntes que calgui per correu electrònic. Per aquest mètode pot demanar orientacions, suggeriments i recomanacions per desenvolupar el seu treball. La persona responsable de la tutoria farà un seguiment personal del procés de cada participant a partir dels exercicis i la valoració del projecte. | |||||||||||||||||
Lliurament d'exercicis | |||||||||||||||||
El lliurament dels exercicis al
tutor o a la tutora es farà indicant el nom del fitxer de cadascun,
i codificat segons el patró següent: Identificador de
correu de l'alumne/a, seguit de mxey, on x és el nombre
del mòdul i y el de l'exercici. Vegeu l'exemple: la Sònia
Martínez, que té l'identificador smarti34@pie.xtec.es, enviarà
l'exercici 1 del mòdul 2 amb el nom: smarti34m2e1.ip.
Tots els fitxers d'un mòdul s'adjuntaran en el mateix correu electrònic amb un missatge adreçat al tutor o la tutora. |
|||||||||||||||||
Projecte de fi de curs | |||||||||||||||||
Després
d'haver fet i lliurat els exercicis dels sis mòduls, heu de fer
un projecte de fi de curs, al qual s'assignen 15 hores dins del còmput
total de les 60 hores que dura el curs.
Abans de fer el projecte,
haureu de presentar al vostre tutor o tutora una o més propostes
de projectes, de les quals se'n concretarà una, i si el tutor o la
tutora les troba adients, hi donarà el vist-i-plau. Cal que
el projecte es presenti en el seu termini i sigui avaluat positivament,
junt amb els exercicis de cada un dels mòduls per tenir dret al certificat
del curs. |
|||||||||||||||||
Per desenvolupar el vostre projecte, us oferim tres opcions, i només n'heu de fer una: | |||||||||||||||||
Projecte A | |||||||||||||||||
Consisteix a fer dues o més simulacions que serveixen per presentar, il·lustrar o aprofundir en una unitat didàctica de qualsevol nivell de l'ensenyament secundari. | |||||||||||||||||
Projecte B | |||||||||||||||||
Elaborar dues o més simulacions que responguin a un mateix concepte, fenomen, llei... adreçades a diferents nivells educatius de l'ensenyament secundari. Per exemple: la caiguda lliure, el moviment planetari, mecanismes de transmissió... | |||||||||||||||||
Projecte C | |||||||||||||||||
Fer una única simulació complexa i original que contingui tots els elements exigits i que tingui aplicacions didàctiques. | |||||||||||||||||
Requeriments del projecte | |||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
El projecte s'ha d'enviar en un sol arxiu de format ZIP, que contingui els fitxers de les simulacions i el document Word. Envieu l'arxiu amb el vostre identificatiu seguit de les lletres pro al vostre tutor o tutora. | |||||||||||||||||
Usos posteriors dels projectes | |||||||||||||||||
Amb els projectes més interessants es farà una base de dades que estarà a la disposició del professorat a través de la XTEC, sempre que l'autor en doni el consentiment. Si voleu que les vostres simulacions figurin en aquesta base de dades, poseu les vostres dades en la mateixa simulació i doneu noms significatius als arxius (*.ip), perquè altres persones puguin intuir-ne el contingut. | |||||||||||||||||
Calendari | |||||||||||||||||
Inici del curs: dimarts, 18 d'octubre de 2005
Fi de curs: dimarts, 14 de març de 2005
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Proposta del projecte:
Divendres, 17 de febrer de 2006
Revisió del seguiment del projecte: dimarts, 7de març de 2005 Fi del projecte: dimarts, 14 de març de 2005 |
|||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||