Els suports(*) de recepció són ajudes que podem proporcionar als alumnes amb les fonts que poden utilitzar al començar el treball, serveixen per dirigir la seva atenció vers allò que és important i l´ajudem a organitzar-se i a registrar allò que perceben. (*)scaffolds=bastides |
Tipus
|
Exemples |
La utilitzarem amb els alumnes
...
|
Guies d'Organització
|
organització del temps |
Quan tenen poca pràctica en el treball autònom.
|
Guies d´Observació | Les guies general per observar fotografies es poden adaptar per altres tipus d´objectes looking at photographs | Quan trobem que falten detalls, o que han enfocat allò que no havien d´enfocar, quan tenen dificultats per opinar per manca del vocabulari adequat per descriure coses... |
Guies per entrevistar |
Si els alumnes han d´entrevistar, per exemple un egiptòleg, una guia general els pot ajudar interviewing an expert però una guia més especifica potser serà millor more specific guide.
|
Quan han d´entrevistar alguna persona de la qual han d´extreure informació especifica |
Glossaris |
Facilitarem, en una pàgina web apart, el vocabulari avançat o específic. Per a cada mot escriurem la definició o posarem un enllaç link a Information Please o al Dictionary Plus.A la Native American Tribes WebQuest faciliten un simple glossary de 4 termes. |
Quan la lectura o el vocabulari amb que es trobaran el alumnes vagi més enllà del seu nivell de comprensió |
Línies del temps o Cronologies |
|
Quan l´ordre dels esdeveniments sigui important per comprendre els fets |
Una guia , un mapa conceptual, una plantilla |
MetricQuest, concept map . Mission Possible worksheet template
|
Quan calgui no perdre de vista diferents aspectes del contingut ja que tenen relació els uns amb els altres |
Carta de característiques |
Let's Gogh, a features chart . |
Quan hi hagi moltes coses amb similituds i diferències que no podem perdre de vista perquè hem de registrar tot allò que hem vist |
Carta d´organització |
Quan els alumnes estiguin intentant estructurar una informació per a donar-li sentit. |