Enrera
Aplicació de les TIC a Primària---
  Projecte    
 

Característiques del projecte

El projecte tracta de crear una unitat didàctica del currículum escolar actual dins de l'etapa de Primària amb el suport de les Tecnologies de la Informació i Comunicació. Per tant, s'haurà de treballar qüestions curriculars i qüestions TIC.

Aquesta unitat didàctica pot contemplar activitats de diferents tipus per aconseguir els objectius plantejats: activitats de reforç, activitats d'ampliació i/o activitats de planificació i control. Caldrà que especifiqueu de cada activitat a quin tipus correspon.

Determinareu a quin o quins nivells (cicle educatiu) adreceu la proposta de treball. Aquesta haurà de contenir activitats per realitzar els alumnes i activitats de planificació i/o control del treball de l'alumnat. El nivell o cicle educatiu, els objectius i continguts a treballar són de lliure elecció.

QÜESTIONS CURRICULARS

  • Poseu un títol a la unitat didàctica curricular que anireu a crear.
  • Haureu d'expressar quins són els objectius curriculars que voleu aconseguir amb el projecte. Recordeu que els objectius han de tractar els àmbits de continguts, procediments i actituds, valors i normes.
  • Expliciteu el nivell educatiu o cicle on adreceu la vostra proposta de treball.
  • Concreteu el/s contingut/s curricular/s que voldreu treballar i que respondran a un tercer nivell de concreció.
    Aquests poden ser treballats de forma interdisplinària en un mateix nivell o cicle, o de forma transversal en diversos cicles o nivells educatius o d'una àrea i nivell concret.
    Els haureu de seleccionar d'entre aquells que són estructurals, és a dir, instrumentals, i que esdevenen en terminals d'àrea o cicle.
  • La unitat didàctica ha de contemplar una temporalització dins del calendari escolar i la metodologia emprada.
  • Cal que feu una descripció del material utilitzat per fer les activitats: programari, adreces web, CD-ROM interactius, etc.
  • Determineu els procediments d'avaluació que utilitzareu per al control i seguiment de les activitats del projecte.

QÜESTIONS SOBRE LA INSERCIÓ DE LES TIC

Hi ha un mínim de sis activitats:

  • Una de les activitats serà una presentació en Impress de l'OpenOffice que tindrà textos amb vinyetes, imatges inserides, efectes i transicions. La presentació tindrà un mínim de quatre diapositives.
  • Una de les activitats haurà de presentar-se en pàgina web. Haurà de contenir textos, imatges inserides, una taula amb alguna cel·la combinada i alguna vinculació a una URL (pàgina web).
  • Dues de les activitats seran documents en OpenOffice.org Writer que han de contemplar els aspectes bàsics treballats durant el curs (configuració de pàgina, estils de paràgraf, inserció d'imatges -des de fitxer i Fontwork-, objectes -aplicacions Windows i sons-, "Bordes y sombreados" de pàgina, eines de dibuix d'OpenOffice.org Writer, creació de taules).
  • Una de les activitats haurà de ser un formulari en OpenOffice.org Writer.
  • Ha d'haver-hi objectes de so.
  • Ha d'haver-hi imatges en diferents formats. Les imatges inserides en els documents del projecte de treball seran fitxers desats en format GIF amb una resolució de 256 colors (8 bits). Els fitxers de dibuix els haureu de presentar juntament amb la unitat didàctica programada.
  • Ha d'haver-hi inserció d'alguna de les aplicacions del portal educatiu edu365.com (Elements de l'escriptori, MUDS, jocs, etc.) en alguna activitat.
  • També es pot fer referència a CD-ROM educatius, enciclopèdies multimèdia, CLIC, etc.

NOTA: Tots el fitxers que formin part del projecte els trametreu al vostre tutor/a del curs en un sol fitxer comprimit amb el nom projecte.zip.