 |
Característiques del
projecte
El projecte tracta
de crear una unitat didàctica del currículum escolar actual
dins de l'etapa de Primària amb el suport de les Tecnologies de
la Informació i Comunicació. Per tant, s'haurà de
treballar qüestions curriculars i qüestions TIC.
Aquesta unitat didàctica
pot contemplar activitats de diferents tipus per aconseguir els objectius
plantejats: activitats de reforç, activitats d'ampliació
i/o activitats de planificació i control. Caldrà que especifiqueu
de cada activitat a quin tipus correspon.
Determinareu a quin
o quins nivells (cicle educatiu) adreceu la proposta de treball. Aquesta
haurà de contenir activitats per realitzar els alumnes i activitats
de planificació i/o control del treball de l'alumnat. El
nivell o cicle educatiu, els objectius i continguts a treballar són
de lliure elecció.
QÜESTIONS
CURRICULARS
- Poseu un títol
a la unitat didàctica curricular que anireu a crear.
- Haureu d'expressar
quins són els objectius curriculars que voleu aconseguir amb
el projecte. Recordeu que els objectius han de tractar els àmbits
de continguts, procediments i actituds, valors i normes.
- Expliciteu el
nivell educatiu o cicle on adreceu la vostra proposta de treball.
- Concreteu el/s
contingut/s curricular/s que voldreu treballar i que respondran a un
tercer nivell de concreció.
Aquests poden ser treballats de forma interdisplinària en un
mateix nivell o cicle, o de forma transversal en diversos cicles o nivells
educatius o d'una àrea i nivell concret.
Els haureu de seleccionar d'entre aquells que són estructurals,
és a dir, instrumentals, i que esdevenen en terminals d'àrea
o cicle.
- La unitat didàctica
ha de contemplar una temporalització dins del calendari escolar
i la metodologia emprada.
- Cal que feu una
descripció del material utilitzat per fer les activitats: programari,
adreces web, CD-ROM interactius, etc.
- Determineu els
procediments d'avaluació que utilitzareu per al control i seguiment
de les activitats del projecte.
QÜESTIONS
SOBRE LA INSERCIÓ DE LES TIC
Hi ha un mínim
de sis activitats:
- Una de les activitats
serà una presentació en Impress de l'OpenOffice que tindrà
textos amb vinyetes, imatges inserides, efectes i transicions. La presentació
tindrà un mínim de quatre diapositives.
- Una de les activitats
haurà de presentar-se en pàgina web. Haurà de contenir
textos, imatges inserides, una taula amb alguna cel·la combinada
i alguna vinculació a una URL (pàgina web).
- Dues de les activitats
seran documents en OpenOffice.org Writer que han de contemplar els aspectes bàsics
treballats durant el curs (configuració de pàgina, estils
de paràgraf, inserció d'imatges -des de fitxer i Fontwork-,
objectes -aplicacions Windows i sons-, "Bordes y sombreados"
de pàgina, eines de dibuix d'OpenOffice.org Writer, creació de taules).
- Una de les activitats
haurà de ser un formulari en OpenOffice.org Writer.
- Ha d'haver-hi
objectes de so.
- Ha d'haver-hi
imatges en diferents formats. Les imatges inserides en els documents
del projecte de treball seran fitxers desats en format GIF amb una resolució
de 256 colors (8 bits). Els fitxers de dibuix els haureu de presentar
juntament amb la unitat didàctica programada.
- Ha d'haver-hi
inserció d'alguna de les aplicacions del portal educatiu edu365.com
(Elements de l'escriptori, MUDS, jocs, etc.) en alguna activitat.
- També es
pot fer referència a CD-ROM educatius, enciclopèdies multimèdia,
CLIC, etc.
NOTA: Tots el fitxers
que formin part del projecte els trametreu al vostre tutor/a del curs
en un sol fitxer comprimit amb el nom projecte.zip.
|