Enrera

Mòdul 5
Plàstica i Música I

Aplicació de les TIC a Primària---
Exercicis

 

Exercici 1: Conversa entre mòbils

Anem a fer un diàleg entre dos mòbils amb la barra d'eines de dibuix del propi OpenOffice.org Writer.

  • Poseu en marxa l'editor de text OpenOffice.org Writer i activeu la Barra d'eines de Dibuix.
  • Poseu el full en posició horitzontal.
  • Cerqueu i captureu per Internet dues imatges divertides de dos telèfons mòbils.
  • Inserteu i orienteu bé, dues baferades de les Llamadas de la barra de dibuix, una per a cada mòbil per establir la conversa.
  • Inventeu un diàleg curt entre els dos mòbils.
  • Les característiques de les baferades hauran de ser:
  • - MÒBIL 1: Baferada rodona de contorn vermell i línia gruixuda de 0,10 cm. Text inventat amb tipus de lletra Times New Roman i de grandària de 14 punts, en cursiva, centrada i negra, amb "Gradiente Lineal amarillo/Marrón".
  • - MÒBIL 2: Baferada quadrada amb "Gradiente Rectangular rojo/blanco". Text inventat amb tipus de lletra Tahoma i de grandària de 14 punts, en centrada i negra.
  • Inserteu el vostre nom en una cinta corbada cap a dalt de les Autoformes de "Estrellas". Els atributs de colors i efectes d'ompliment són lliures.
  • Un cop acabat el document deseu-lo amb el nom teleline.od.

Exercici 2: Els gifs musicals

Es tracta de composar un gif animat d'ocells i/o instruments perquè pugui servir de galeria d'imatges per a treballar en l'àrea de música.

Les imatges les podeu recuperar utilitzant un CD-ROM Enciclopèdic, o una recerca per Internet, escanejant els dibuixos dels propis nens, o utilitzar la càmera fotogràfica digital per obtenir-les.

  • Cerqueu cinc imatges en format GIF, relacionades amb instruments o ocells.
  • Amb el GIMP feu que totes les imatges tinguin la mateixa mida 100x100 píxels i profunditat de color a 256.
  • Realitzeu el muntatge de les cinc imatges..
  • Haureu de determinar que la transició sigui de 5 segons (5000 ms).
  • Deseu-lo amb el nom music.gif

Exercici 3: Formulari de seguiment

Haureu de fer un formulari de seguiment dels vostres alumnes. Per fer-ho utilitzareu l'editor de textos OpenOffice.org Writer.

  • Creeu un document nou amb l'OpenOffice.org Writer .
  • El document estarà envoltat per un Borde de página quadrat de color blau, fent servir com element de Borde, per a les quatre vores, una línia de 5 punts de color Sun 4.
  • Amb Insertar | Área, inseriu una àrea de nom formulari. Situeuv-os a l'interior de la nova àrea per a confegir el document.
  • En la primera línia escriureu NOM i COGNOMS: i una ratlla fins acabar els espais d'aquesta. Utilitzeu l'estil de paràgraf Encabezado 1 .
  • A la segona línia escriviu Curs: amb l'estil de paràgraf Encabezado 2 , deixeu un espai d'una tabulació en blanc i, a continuació, inseriu un Combo box que permeti triar un dels quatre cursos del cicle inicial de l'escola (primer A, primer B, segon A, segon B).
  • A la tercera línia escriviu Seguiment de l'àrea de música del cicle inicial de primària. Aquest text haurà de tenir la forma Encabezado 1 i estarà centrat en la pàgina.
  • La resta de l'àrea estarà ocupada per una taula de dos columnes per set files. Les files tindran una alçada de 75 punts (75 pt).
  • Cada fila contindrà a la primera cel·la el concepte del qual es vol fer el seguiment. Ompliu les quatre primeres files amb objectius de l'àrea de música.
  • A la segona cel·la hi haurà un Combo box amb tres opcions (no assolit, necessita millorar, assolit) per poder triar.
  • La secció (àrea) estarà protegida amb la contrasenya cursd101.
  • Deseu el fitxer amb el nom formu.odt.

NOTA: Els tres fitxers teleline.odt, music.gif i formu.odt seran lliurats al tutor/a comprimits en un sol fitxer amb el nom d101m5.zip