|
|
||||||
![]() |
||||||
Pràctica ES106. "Com veure la TV?": un material didàctic a l'abast per treballar el món de la televisió | |||||||||||||||||||||||||
![]() |
És el Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC) qui ha editat aquest material didàctic pensat per treballar amb els infants i els joves el món de la televisió. Des d'aquesta proposta, s'ofereixen idees i materials per incitar l'alumnat a veure les imatges amb ulls crítics i a analitzar-ne els trets més significatius. Es pretén contribuir de forma decidida en la formació de telespectadors amb capacitat de descobrir quina és la dimensió comunicativa en què es mou el món de la televisió, quin és el seu llenguatge, i quina és, també, la influència que exerceix en nosaltres individualment i col·lectivament des de la lògica de les emocions. Aquesta publicació, coordinada per Joan Ferrés, consta de tres guies didàctiques i tres cintes de vídeo amb material audiovisual de suport que giren al voltant de tres grans àmbits: els relats de ficció, els informatius i la publicitat. Bona part de propostes didàctiques que es presenten al voltant d'aquests àmbits estan pensades per ser dutes a terme amb alumnes d'ensenyament secundari tenint en compte les diferents àrees del currículum (llengua, literatura, ciències socials, educació artística...), cosa que les fa més fàcilment aplicables a l'aula, si us proposeu treballar aquesta qüestió. Si al vostre centre no disposeu d'aquests materials, podeu trobar-los al vostre Centre de Recursos Pedagògics més proper, o consultant-ne la disponibilitat a la seva mediateca penjada a Internet. |
||||||||||||||||||||||||
Desenvolupament de la pràctica | |||||||||||||||||||||||||
![]() |
A la vista dels temes i tenint a les mans els materials dels quals es parla (les tres guies més els tres vídeos), dividiu-vos en tres grups per repartir-vos cada un dels tres àmbits. Valoreu en petit grup els aspectes següents: - El tractament que es dóna als continguts. Què es vol
treballar fonamentalment? Posada en comú: els tres grups comenten les idees
més importants de cada una de les tres primeres qüestions
plantejades i s'expliquen la posada en pràctica de l'activitat
triada. |
||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||