|
||||||
![]() |
||||||
Pràctica ES1. El cor de la ciutat: un reflex de la nostra societat? | |
Desenvolupament de la pràctica | |
![]() |
Per dur a terme aquesta activitat, caldrà descarregar un fragment de vídeo corresponent a un capítol d'El cor de la ciutat. |
![]() |
Sèrie: El cor de la ciutat
La Teresa acaba de perdre el seu marit Alfons, a qui ella mateixa ha ajudat a morir, atenent una petició seva. Ara, però, tot i que l'Alfons es trobava en una fase terminal d'una greu malaltia, la Teresa s'ha d'encarar amb la justícia i fer front a una possible condemna. Així, doncs, la Teresa no solament viu un moment amarg per la mort de la persona que més estima, sinó que passa la pena amb la incertesa del que passarà amb ella. Per altra banda, en Peris també passa per un tràngol emocional semblant per la pèrdua de la seva filla, que ha mort en un accident de trànsit. Per tant, el diàleg entre tots dos sintonitza en els mateixos sentiments i s'expressen al voltant d'una pena profunda. La Teresa, serenament, i en Peris, simpatitzant amb els records que li evoquen els objectes que un dia van ser de la seva filla. TEMES DEL DIÀLEG QUE APAREIX EN AQUEST FRAGMENT: 1. Relació entre els objectes que van pertànyer a persones estimades i els records que desperten. 2. La possibilitat de viure els records des de la intimitat, independentment dels objectes que els evoquen. 3. Afrontar amb serenor les crítiques que es reben davant de l'eutanàsia assistida (Peris: "No facis cas del que diu la gent") 4. Rebuig per part dels familiars propis de la persona que ha rebut l'eutanàsia (Teresa: "El seu fill... s'ho va endur tot.") 5. Com apareix i es manté la nostàlgia per la persona perduda (Teresa: "En la nit el somio...") 6. La pena i la duresa de l'absència i la soledat (Teresa: "No em pensava pas que fos tan dur... El trobo tan a faltar...") ELS PLANS: Els plans utilitzats tenen a veure amb l'aproximació a l'interior de la persona que parla i amb el nivell d'intimitat de les coses que explica. 1. Pla de conjunt: el diàleg entre els dos personatges és banal i les indicacions són merament informatives. 2. Pla mitjà: l'atenció de l'espectador se centra en aspectes que ja coneix i que els pot relacionar amb els possibles sentiments d'una situació imaginable. 3. Pla mitjà curt: nivell d'introspecció alt per part del personatge que té la paraula. Sentiments íntims. COMPOSICIÓ DELS PLANS D'AQUEST FRAGMENT: 1. Personatges drets en un pla de conjunt. 2. Personatges asseguts i recolzats a la taula, en posició d'angle recte l'un respecte de l'altre: • La Teresa sempre apareix sola en pla frontal. 3. Personatges en la posició anterior amb proximitat física de les mans, explícita o intuïda. 4. Mirades sostingudes. 1. Seqüències sense música: situació informativa. 2. Seqüències amb música de piano, en solo: primer nivell d'atansament als sentiments del personatge. 3. Seqüències amb dos instruments: piano i violoncel; segon
nivell d'aprofundiment a aquests sentiments. |
![]() |
Identifica els canvis sintàctics que apareixen indicats amb números en el text del diàleg i digues si es justifiquen pel contingut o la progressió emocional que s'hi expressa. 1. Pla de conjunt. ACTIVITAT 2 Parlem-ne: - Com qualificaries el tractament dels temes que s'assenyalen més
amunt? |
![]() |
|