| ||||||
![]() |
||||||
Pràctica DP3. A qui pertanyen alguns mitjans? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Desenvolupament de la pràctica | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Pertinença: lligams
econòmics i ideològics. A través dels diferents canals, tenim a l’abast, doncs, gran quantitat de mitjans. Cada un d’ells amb unes característiques concretes que fan referència a diferents aspectes:
Existeixen també dins de cada mitjà altres condicionants relacionats amb qüestions ideològiques i econòmiques. La majoria tenen com a última finalitat obtenir guanys econòmics o bé difondre determinades visions de la realitat, d’acord amb certs col·lectius socials o polítics. La complexitat i la gran despesa econòmica que suposa crear i mantenir un mitjà, fan que això no sigui possible, si no hi ha al darrera un grup econòmic potent, privat o públic, que el sustenti. Molts d’aquests grups que tenen interessos amb diferents mitjans de comunicació, en tenen també amb altres tipus d’activitats econòmiques. Alguns d’aquests grups són: Prisa, Telefónica, Correo, Zeta, Godó... Amb l’ajuda del formador, consulteu
a Internet els diferents webs d’aquests grups a través d’un cercador,
per tal de veure els diferents tipus d’activitats a què es dediquen
cada un d’ells. Prisa: http://www.prisa.es |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Qüestions per respondre:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||