| ||||||
![]() |
||||||
Pràctica DP16. Preparem una proposta didàctica. | ||||||||||||||||||||||||
Desenvolupament de la pràctica | ||||||||||||||||||||||||
|
Raons que ens empenyen a la
utilització del cinema. El cinema és
més una experiència afectiva que no pas intel·lectual. Quan utilitzem aquest recurs, hem de procurar que aquesta
experiència afectiva no impedeixi la racionalització dels fets, informacions
o processos que volem treballar amb els alumnes. Hem de saber integrar
la motivació i el contingut instructiu del missatge per tal d’aprofitar
les dues vessants i complementar-les. Un dels problemes
que ens podem trobar és el tractament simplista i creatiu d’algunes
de les pel·lícules que les allunya de les experiències pròpies o planteja
possibles solucions fora del nostre abast.. El professor ha de tenir-ho
en compte, per tal de reconduir o complementar aquells aspectes que
puguin distorsionar els missatges o les experiències. Un tipus de cinema molt apropiat per aquestes edats és el d’animació, ja que el seu llenguatge és generalment molt planer, reiteratiu, i carregat d’imatges que capten molt bé l’atenció dels nens. Si voleu consultar un document interessant sobre les possibilitats del cinema a l’aula, vegeu el vídeo editat pel Departament d’Ensenyament “Els audiovisuals a l’aula, el cinema a primària”. Com utilitzar-lo?La utilització d’un recurs en general, i aquest en particular, ens hauria de fer plantejar propostes didàctiques emmarcades en tres moments: Abans del visionat: Hauríem de plantejar-nos si cal treballar determinats coneixements previs, si és necessari introduir algun concepte, si s’ha de prestar atenció a algun aspecte concret que es vulgui treballar, si hem de donar informació sobre la pel·lícula, ... Durant la utilització del recurs: Si ens plantegem alguna acció o intervenció en aquest moment (presa de notes, comentaris, repeticions de fragments escollits...) Desprès del visionat: els comentaris o activitats que hem de dur a terme per aconseguir els objectius pretesos. Podeu trobar guies didàctiques de pel·lícules a l'adreça http://www.xtec.net/audiovisuals/ prement la pastilla de recursos. Guies didàctiques de pel·lícules. Veure títols. |
|||||||||||||||||||||||
![]() |
Després de veure la pel·lícula, completeu la següent taula tot indicant quin tipus d’activitats us plantejaríeu en cada apartat, tenint en compte que abans de passar la pel·lícula caldria fer una planificació dels aspectes relacionats amb el visionat (des de comprovar que tots els aparells funcionen, fins a la descripció de totes les activitats que es portaran a terme en les diferents fases).
Visiteu aquestes pàgines on trobareu alguns exemples de guies didàctiques: http://www.dracmagic.com/ |
|||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||