| ||||||
![]() |
||||||
Pràctica DP15. Triem i remenem. | |||||||||||||||||||||||||
Desenvolupament de la pràctica | |||||||||||||||||||||||||
|
El cinema com a recurs. Al llarg de la seva història el cinema
ha tractat tot tipus de temàtiques dins dels seus diferents estils.
Si fem una ullada als títols de les pel·lícules basades amb fets històrics,
per exemple, trobarem que la majoria
han estat tractats des de diferents perspectives. Ens trobem
doncs, amb un mitjà molt aprofitable per treballar qualsevol aspecte
relacionat amb el nostre passat, present i fins i tot futur. L’apropament
a la natura, el coneixement de costums, fets i valors de pobles, els
conflictes humans individuals i col·lectius... centenars de temes situats
en diferents contextos i espais cronològics, ens poden donar un cop
de mà d’allò més valuós, en la millora dels processos d’aprenentatge
dels nostres alumnes. Per què aquest
recurs? El llenguatge
audiovisual del cinema és especialment potent i capta poderosament l’atenció
de l’espectador. La força de les imatges, el so, el color, el moviment,
la trama narrativa i el ritme, el fan un instrument idoni per plantejar-nos
la seva incorporació en el treball d’un determinat tema a l’aula. Aquesta incorporació
pot contemplar utilitzar una pel·lícula o un fragment de pel·lícula
amb diferents funcions:
|
||||||||||||||||||||||||
![]() |
|
||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||