Enrera
Bloc D Primària
Formació en MAV en centres educatius
Imprimir
Pràctica DP105.  Algunes de les pàgines més visitades. Característiques
   
Desenvolupament de la pràctica
   

La difusió dels diferents mitjans de comunicació, és a dir, el nombre d'exemplars publicats, el nombre de lectors, oïdors o espectadors és una dada molt important per als mitjans. D'ella depenen en bona mesura els seus ingressos econòmics via publicitat.

Les empreses tenen en compte els seguidors d'un mitjà per considerar si és o no rendible inserir-hi la seva publicitat. Per altra banda el preu dels anuncis varia segons l'audiència del mitjà. Per tant aquesta és una dada fonamental per a la pròpia subsistència econòmica de cada mitjà. Per això es va crear l'Oficina de Justificació de la Difusió (OJD), un òrgan públic i independent que controla l'audiència dels mitjans que voluntàriament es volen sotmetre a les seves dades.

   
Pràctica

Aquestes dades es publiquen periòdicament i són accessibles via internet. Entrem a la pàgina de l'Oficina de Justificació de la Difusió (OJD) per veure-les.

1.- Entreu a Avance informativo | Medios Electrónicos | Resumen últimos datos controlados  i veureu les dades més recents sobre les visites a les pàgines web dels principals mitjans.

Aquestes dades no són completes. Les dades completes són analitzades tant per les empreses anunciants, com per les empreses publicitàries i els mitjans per analitzar la seva trajectòria i les possibilitats que aquesta trajectòria ofereix.

  •    Ompliu la taula següent amb les dades recollides sobre els sis diaris que conegueu més a la pàgina web.
Diari
Visites
Pàgines
     
     
     
     
     
     
  •    Compareu aquestes dades amb les que es corresponen a la difusió en paper dels mateixos diaris. Per fer- ho entreu a Avance informativo | Medios Impresos | Diarios



Diari
Tirada
Difusió
     
     
     
     
     
     

2.- Torneu a la pàgina inicial de l'Oficina de Justificació de la Difusió (OJD) i entreu a Servicio de búsqueda de datos. Aquest bloc ens ofereix la possibilitat de buscar les dades per tipus de mitjà i fins i tot d'un mitjà en concret. Proveu de fer alguna cerca.

Amb aquestes dades podeu veure quines són les pàgines més visitades. Heu de tenir en compte que aquesta oficina de justificació només controla aquelles adreces electròniques de les empreses que demanen el seu servei. Moltes altres adreces i tipus de tràfic de la xarxa no estan sotmeses a cap control.

Qüestions a analitzar després d'aquestes pràctiques:

  • Tot i que canvia el tipus de canal els rànquings de dades són semblants o diferents?
  • Creieu que el canal influeix en l'audiència?
  • A través de les dades podeu veure quins tipus de publicacions són les més venudes? Informació general, esports, cor, ...?
  • Quins interessos informatius creieu que tenen els ciutadans?
  • Creieu que els anunciants tenen en compte la difusió i el tipus de publicació per inserir els seus anuncis? Per què?.

 

 

Sovint apareixen publicades a la premsa escrita o comentades a través del mitjà televisiu o radiofònic, dades referides als nivells d'audiència dels principals programes i/o cadenes televisives o radiofòniques, o bé referides al nombre de lectors dels principals diaris del país. Val la pena fixar-s'hi per tal d'estar al corrent de les tendències del moment. Us oferim un exemple de notícia extreta del diari El País del dimecres 2 de juliol de 2003: Audiència radiofònica, ràdio temàtica musical, premsa.
 
Amunt