|
C150. Fem una animació |
|
Les primeres joguines òptiques de la història
estan basades en el principi de la persistència
retiniana. |
|
L'ull reté una imatge a la retina durant
1/5 part d'un
segon. Això permet passar un conjunt de fotografies o dibuixos
d'un mateix objecte a gran velocitat i que el veiem com un element en moviment. |
|
|
|
Per a aconseguir una sensació de continuïtat
en el moviment caldrà superar el llindar
mínim d'aquesta persistència retiniana. Per tant doncs, per
a aconseguir continuïtat visual en el moviment necessitem un mínim
de 4 o 5 imatges per segon. És convenient però duplicar aquesta
quantitat d'imatges per segon per tal d'evitar que un ull acostumat a veure
cinema no vegi salts entre les imatges. |
|
|
|
Caldrà tenir en compte que si el nostre
producte ha de tenir com a destí una cinta de vídeo hi ha
uns estàndards que ens caldrà seguir. En el cas del vídeo
PAL, que és el sistema emprat aquí, necessitarem 25
fotogrames per segon. Si treballéssim en base al sistema NTSC
hauríem de posar-n'hi 30 i per a cinema l'estàndard serien
24 ftps. |
|
|
|
A la següent adreça podreu veure
un exemple del que hem explicat sobre continuïtat visual, a l'apartat
de Conceptes | Moviment. |
|
http://www.xtec.net/~lcasas1 |
|
|
|
Desenvolupament de la pràctica |
|
Per realitzar aquesta pràctica necessitareu una sèrie
d'imatges d'un mateix element en les quals es produeix una petita variació
entre una i l'altra. Si no us és possible fer-les ara, feu clic aquí
per descarregar-vos l'arxiu. |
|
|
|
En aquesta adreça trobareu detallats els passos a
seguir per realitzar l'animació: |
|
http://www.xtec.net/audiovisuals/sav/jtp0304-2/jornada/p1.htm |
|
|
|
Si voleu veure un possible resultat aconseguit amb l'arxiu
anterior feu clic aquí. |
|
|
|
Aquí podreu trobar altres exemples d'animacions, a
l'apartat Animem-nos amb Studio8 |
|
http://www.xtec.net/audiovisuals/sav/jtmostra04/index.htm |
|
|
|
Podeu trobar més informació sobre els inicis
del cinema a: |
|
http://www.museudelcinema.org |
|
Altres adreces d'interès: |
|
http://www.edu365.com/videofoto/animacio/index.htm |
|
|
 |
|
|
|
|