Enrera
Bloc C
Formació en MAV en centres educatius
   
   
Imprimir
 
  Pràctica C147. Els valors i la publicitat
   

La publicitat és un dels mitjans que més influeixen en la transmissió de valors, pautes de conducta i models més o menys estereotipats de vida quotidiana. De fet s'afirma que la publicitat no ven productes sinó que mostra valors que associats al producte el poden fer desitjós al consumidor.

Un anunci dels anys cinquanta ens mostra com era i com pensava la societat d'aquell moment. També podem veure quin tipus de productes es venien i establir comparacions amb l'oferta actual. En definitiva, els espots televisius són un material interessant per observar els canvis socials i veure si també s'han modificat els valors que es transmeten.

Com a exemple intentem veure quina evolució s'ha produït en el tractament de la figura de la dona mitjançant l'observació dels espots que s'emetien durant els anys cinquanta i seixanta, comparant-los amb els espots actuals.

   
Pràctica
Desenvolupament de l'activitat
   
  Us proposem, en primer lloc, que visioneu aquests dos anuncis:

A continuació situeu-los en un temps històric aproximat i reflexioneu sobre el model social de l'època.

Tot seguit realitzeu una comparació entre els dos models familiars que s'hi representen.
Us poden ajudar observacions com ara els ritmes de cada anunci, la presència o absència d'ambient sonor natural, els rols dels personatges, el to de veu, el paper de l'electrodomèstic, els productes alimentaris...

   
Podeu trobar més espots publicitaris a:
http://www.publitv.com/
  http://www.queanuncios.com/
  http://www.adstreaming.com/
  http://www.wanadootv.com/jsp/todospots/
 
Inici