|
A192. Escoltar, veure i llegir un conte |
|
|
|
La narració d’un conte utilitzant
només el llenguatge sonor fa que el receptor es creï la seva
pròpia imatge mental d’allò que està escoltant.
Cadascú de nosaltres s’imagina els personatges, l’ambient
on se situa la història, etc., segons les seves pròpies vivències,
els seus coneixements previs, la seva imaginació. |
|
|
|
En aquesta narració tenen gran importància
els quatre elements del llenguatge sonor: paraula, música, efectes
especials i silenci. |
|
El visionament d’un vídeo, l’explicació
d’un conte amb imatges, etc., proporcionen una quantitat d’informació
més gran, però condiciona la capacitat d’imaginar-se
els personatges i l’ambient on es desenvolupa la història. |
|
|
|
Desenvolupament de l’activitat |
|
|
|
Aquesta pràctica està basada en el conte En
Pere i el llop. Per fer-la accediu a l'adreça següent: |
|
http://www.xtec.net/audiovisuals/sav/saip/sessio3/activ/ses3act3.htm |
|
|
|
Podeu trobar més contes a: |
|
http://www.edu365.com/eduradio/patim3.html |
|
|
|
Explica’ns un conte, Elisenda!. Ed. Cruïlla.
|
|
Col•lecció de deu contes que inclouen un llibre
de la col•lecció Vull Llegir! i una casset enregistrada amb
diferents veus, efectes sonors i la narració d’Elisenda Roca. |
|
La col•lecció inclou: El lleó i el
ratolí, En Patufet, L'aneguet lleig, Les set
cabretes i el llop, Blancaneu, La llegenda de Sant Jordi,
El pastor i el llop, Els tres porquets, La rateta que escombrava
l'escaleta, i La Caputxeta Vermella. |
|
|
|
Altres Clics amb activitats sobre contes que es treballen
a l’escola: |
|
http://www.xtec.net/recursos/clic/cat/act/index.htm |
|
|
|
Adreces d’interès: |
|
http://www.xtec.net/~jmartine/radio/index.html |
|
|
|
|
 |
|
|
|
|