Enrera
Bloc A
Formació en MAV en centres educatius
   
   
Imprimir
 
  A192. Escoltar, veure i llegir un conte
   
La narració d’un conte utilitzant només el llenguatge sonor fa que el receptor es creï la seva pròpia imatge mental d’allò que està escoltant. Cadascú de nosaltres s’imagina els personatges, l’ambient on se situa la història, etc., segons les seves pròpies vivències, els seus coneixements previs, la seva imaginació.
   
  En aquesta narració tenen gran importància els quatre elements del llenguatge sonor: paraula, música, efectes especials i silenci.
  El visionament d’un vídeo, l’explicació d’un conte amb imatges, etc., proporcionen una quantitat d’informació més gran, però condiciona la capacitat d’imaginar-se els personatges i l’ambient on es desenvolupa la història.
   
Pràctica
Desenvolupament de l’activitat
   
  Aquesta pràctica està basada en el conte En Pere i el llop. Per fer-la accediu a l'adreça següent:
  http://www.xtec.net/audiovisuals/sav/saip/sessio3/activ/ses3act3.htm
   
Podeu trobar més contes a:
  http://www.edu365.com/eduradio/patim3.html
   
  Explica’ns un conte, Elisenda!. Ed. Cruïlla.
  Col•lecció de deu contes que inclouen un llibre de la col•lecció Vull Llegir! i una casset enregistrada amb diferents veus, efectes sonors i la narració d’Elisenda Roca.
  La col•lecció inclou: El lleó i el ratolí, En Patufet, L'aneguet lleig, Les set cabretes i el llop, Blancaneu, La llegenda de Sant Jordi, El pastor i el llop, Els tres porquets, La rateta que escombrava l'escaleta, i La Caputxeta Vermella.
   
  Altres Clics amb activitats sobre contes que es treballen a l’escola:
  http://www.xtec.net/recursos/clic/cat/act/index.htm
   
  Adreces d’interès:
  http://www.xtec.net/~jmartine/radio/index.html
 
 
Inici